Strona główna

wtorek, 4 marca 2014

"KTO WIATR SIEJE" Virginia C. Andrews

zdjęcie pochodzi z tej strony


Virginia Cleo Andrews
"Kto wiatr sieje"
Wydawnictwo Świat Książki
ilość stron: 464

UWAGA SPOILER!

Historia zatacza koło. Rodzeństwo żyjące jak małżeństwo powraca do domu, w którym byli więzieni przez lata, w którym doznali tyle krzywd i rozczarowań.
Chris i Cathy przyjechali do Foxworth Hall na zaproszenie Barta. Niedługo ma świętować swoje 25 urodziny i z tego powodu chce wydać huczne przyjęcie. Jest jest jeszcze jeden powód do świętowania - w dniu jego urodzin ma zostać otwarty testament jego babki, według którego to on zostanie prawowitym właścicielem rezydencji. Do Foxwarth Hall zjeżdża się cała rodzina: Jory razem z Melody (światowej sławy tancerze) oraz Cindy, która wyrosła na piękna szesnastolatkę. Czy limit nieszczęść przeznaczonych na tę rodzinę nareszcie się wyczerpał?

Moja opinia:

Ufff...ostatnia część (przynajmniej ja nie mam zamiaru więcej czytać). Chociaż ta część jest znacznie lepsza od poprzedniej niestety nie ustępuje jej brutalnością. Wyobraźnia autorki wzrosła od czasów "Kwiatów na poddaszu" ale to nie jest koniecznie dobrze. Zdarzenia i zachowania, w ogóle cała akcja jest mocno przerysowana. Czytając książkę czułam, że emocje z niej bijące mnie przytłaczają. Za dużo tego wszystkiego, tych emocji, cierpień, intryg, niesamowitych zbiegów okoliczności. Nie - dość!
Muszę przyznać, że z ulgą żegnam się z rodziną Dollangangerów - tęsknić nie będę.
Nie żałuję przeczytania tej serii po prostu nie trafiła w mój gust (oprócz części pierwszej). Daje szansę autorce na odrobienie strat - niebawem opinia o "Rodzinie Casteel" nowej serii...


cytat:

"Życie w Foxworth Hall podobne jest do jakiejś ponurej, mrocznej i tajemniczej powieści. Najgorsze, że to rzeczywistość."

moja ocena:
3,5/6

2 komentarze:

  1. Nie tylko Tobie, dla mnie to też wszystko jest tak naiwne, że zęby bolą ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. brrrr...koniec zatem, jutro coś lżejszego :)

    OdpowiedzUsuń

Za każdy komentarz przesyłam promienny uśmiech