Strona główna

sobota, 22 marca 2014

"CUKIERNIA POD AMOREM. Zajezierscy" Małgorzata Gutowska - Adamczyk

zdjęcie pochodzi z tej strony

Małgorzata Gutowska - Adamczyk
"Cukiernia pod Amorem. Zajezierscy"
Wydawnictwo Nasza Księgarnia
ilość stron: 472

Grupa archeologów odkrywa pod gutowskim rynkiem tuż przy tytułowej cukierni Pod Amorem, korytarze zasypane podczas II wojny światowej. Znajdują tam szczątki młodej kobiety, która miała na palcu złoty sygnet pochodzący prawdopodobnie z epoki średniowiecza. Wykopaliska, a szczególnie znaleziony złoty pierścień bardzo interesują Waldemara Hrycia - właściciela cukierni ponieważ sądzi on, iż jest to dawno zagubiony pierścień jego dziadka - Pawła Cieślaka. Iga - córka Waldemara wraz z jednym z archeologów Rafałem postanawiają rozwikłać zagadkę złotego pierścienia.

Moja opinia:
Książka bardzo mnie wciągnęła. Wydarzenia z 1995 roku przeplatane są z bardzo ciekawą historią rodu Zajezierskich. Poznajemy fascynujące dziewiętnastowieczne postaci przodków Igi, ówczesne obyczaje, życie, przesądy. Z początku interesowała mnie teraźniejszość (tu 1995 rok) Iga, jej ojciec i sama Cukiernia lecz z czasem wciągnęły mnie losy rodu Zajezierskich i okolicznych dworów. Nie chcę za dużo zdradzać wymieniając kolejne postaci, napiszę tylko, że jest to książka fascynująca! Autorka niesamowicie barwnie opisuje poszczególnych bohaterów, dbając o każdy szczegół ich osobowości. Po lekturze czuję, że znam każdego z osobna i wszystkich razem. Na początku zasypano mnie nowymi nazwiskami, rodami, bohaterami a każda nowa postać zmuszała do chwili zastanowienia kto jest kim. Na szczęście wszystko jest dokładnie opisane i łatwo się nam odnaleźć w tym egzotycznym bądź co bądź - dziewiętnastowiecznym świecie. Gorrrrrąco polecam.

cytat:

"Ból jest niczym. Bez niego życie byłoby jak potrawa bez soli - zupełnie pozbawione smaku."

"Prostowanie ścieżek losu przynosi często opłakane skutki."

moja ocena:
nie może być inaczej 6/6


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Za każdy komentarz przesyłam promienny uśmiech