Strona główna

poniedziałek, 3 marca 2014

"A JEŚLI CIERNIE" Virginia C. Andrews

zdjęcie pochodzi z tej strony

Virginia Cleo Andrews
"A jeśli ciernie"
Wydawnictwo Świat Książki
ilość stron: 432


UWAGA SPOILER!

To już nasze trzecie spotkanie z rodzeństwem Dollangangerów. Z całej czwórki rodzeństwa pozostała tylko dwójka. Chris i Cathy starają się żyć normalnie a przynajmniej stwarzać pozory normalności. Mieszkają w Kalifornii jak małżeństwo, z dwoma synami Cathy: Bartem i Jorym oraz adoptowaną córeczką Cindy. Młodszy syn (Bart) stale przysparza kłopotów rodzicom gdyż jest zazdrosny o swoje (w jego mniemaniu doskonałe i bardziej kochane) rodzeństwo.
Pewnego dnia do domu obok sprowadza się tajemnicza starsza kobieta ze swoim lokajem. Poprzez rozmowy z Bartem zaskarbia sobie jego sympatię i zaufanie. Chłopiec w tajemnicy przed rodzicami odwiedza kobietę.

Moja opinia:

Moje trzecie spotkanie z rodzeństwem okazało się najgorsze. Książka jak dla mnie zbyt brutalna a z każdą kartką bardziej. Wręcz czuć jad wylewający się z książki za pośrednictwem Barta. Wprost trudno uwierzyć w zachowanie chłopca i jego bezwzględność w stosunku do innych. Przeczytałam tylko i wyłącznie ze względu na to, że na półce czekała już czwarta część i po prostu musiałam wiedzieć co się wydarzy w trzeciej. Książka wzbudza emocje - oczywiście - ale u mnie tylko negatywne.

moja ocena:
2/6

2 komentarze:

  1. Knot, jednym słowem. Mnie nawet pierwsza część do gustu nie przypadła, zbyt to naiwne :)

    OdpowiedzUsuń

Za każdy komentarz przesyłam promienny uśmiech