Strona główna

sobota, 15 marca 2014

"DUŻA DZIEWCZYNKA" Danielle Steel


Danielle Steel
"Duża dziewczynka"
Wydawnictwo Świat Książki
ilość stron: 319

I tak już się zdradziłam z moją miłością do książek tej autorki więc od razu powiem, że i tym razem mnie nie zawiodła;)

Wiktoria od urodzenia rozczarowała swoich idealnych i pięknych rodziców. Przecież miała być chłopcem! Na dodatek urodziła się pyzata blondyneczka o niebieskich oczach czyli ich całkowite przeciwieństwo. Tata nadał jej imię po starej królowej angielskiej i od urodzenia mówił do niej "duża dziewczynka". Gdy Wiktoria miała 7 lat urodziła się jej młodsza siostrzyczka Grace - tym razem rodzicie byli prze szczęśliwi bo Grace okazała się ich malutką kopią. Śliczna brunetka o ciemnych oczach. Wiktoria pokochała swoją siostrę i wywiązała się między nimi prawdziwa siostrzana więź. Rodzice, a przede wszystkim tata zawsze powtarzał Wiktorii, że ta była ich "ciastem na próbę" po to ażeby Grace wyszła idealnie. Czy wyprowadzka do Nowego Jorku i życie na własny rachunek pomoże Wiktorii uwierzyć w siebie?

Moja opinia:
Książkę czyta się bardzo szybciutko (w moim wypadku był to piątek) ale nie jest to zwykła opowiastka o zwykłej dziewczynce. Autorka zawarła w niej problem niekochanych dzieci nad którymi rodzice się znęcają psychicznie. Przesłanie mówi o tym, że nie wszyscy mogą mieć dzieci i niektórzy nie powinni ich mieć.
Takie książki właśnie lubię: lekkie, miejscami zabawne ale z przesłaniem i dające do myślenia.
Co tu więcej się rozpisywać po prostu, jak dla mnie pozycja trafiona w dziesiątkę.

moja ocena:
6/6
ostatnio za dużo daje 6 ale cóż poradzę na to, że trafiam na takie perełki ;)

1 komentarz:

  1. Mój chłopak kupił mi tę książkę jest naprawdę genialna..:D
    Dość szybko ją przeczytałam bardzo mi się podobało to , że są w niej opisane losy tej drugiej dziewczyny Wiktorii tej mniej ładnej , grubszej z problemami i z odtrąceniem miłości , którą rodzice przelewali tylko na tamtą córkę .. Ta książka daje wiele do myślenia .. więc dziękuję , że została ona napisana

    OdpowiedzUsuń

Za każdy komentarz przesyłam promienny uśmiech