Strona główna

wtorek, 26 sierpnia 2014

"ALIBI NA SZCZĘŚCIE" Anna Ficner - Ogonowska

Anna Ficner - Ogonowska
"Alibi na szczęście"
Wydawnictwo: ZNAK
ilość stron: 653

Opowieść z morzem w tle - w sam raz na powrót z wakacji kiedy już się we mnie odzywa tęsknota za morzem i plażą.

Główną bohaterką jest Hanna Lerska młoda nauczycielka języka polskiego. Hanię spotkała w życiu straszna tragedia. Od pewnego sierpniowego dnia ona nie żyje - ona egzystuje. Na swojej drodze spotyka Mikołaja - przystojnego architekta, dziewczyna nie daje jednak sobie szansy na szczęście. Mikołaj postanawia zawalczyć o Hankę i nie dać jej odejść.

Moja opinia
Bardzo ciepła opowieść. Na każdej stronie ciepło bijące od Hani i innych bohaterów aż czuć na policzkach. Bardzo ładne opisy przyrody i pogody. Trzeba przyznać, że wspaniały facet z tego Mikołaja a z Hanki wspaniała kobieta, taka aż nierealna... no właśnie i tu pojawia się mój zgrzyt - to wszystko jest takie nierealne. Główni bohaterowie tacy idealni, że aż dziw bierze. Wszystko czego się nie dotkną - robią to perfekcyjnie (dziwne, że nie zamieniają przedmiotów w złoto przez dotyk), piękni aż serce zamiera, bogaci, mądrzy i oboje mają wspaniałych przyjaciół. Ja wiem, że romanse uwielbiam i że właśnie romanse mają to do siebie, ale tutaj wszystko jest przerysowane.
Nie mogę jednak napisać, że mi się nie podobało. Dobrze mi się ją czytało i być może sięgnę po następne części - podobno są trzy.

cytaty:

"Nie myśl o szczęściu. Nie przyjdzie- nie zrobi zawodu, przyjdzie- zrobi niespodziankę."

"A wracając do pamięci, to zapamiętaj, że dzięki niej można przeżywać młodość w każdym wieku."

moja ocena:
4,5/6

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Za każdy komentarz przesyłam promienny uśmiech