Strona główna

poniedziałek, 31 marca 2014

"CUKIERNIA POD AMOREM. Hryciowie" Małgorzata Gutowska - Adamczyk

zdjęcie pochodzi z tej strony

Małgorzata Gutowska- Adamczyk
"Cukiernia pod Amorem. Hryciowie"
Wydawnictwo Nasza Księgarnia
ilość stron: 504

UWAGA SPOILER!!!

To moje trzecie i niestety ostatnie spotkanie z bohaterami cudownie słodkiej trylogii "Cukierni pod Amorem". Ostatnie spotkanie z tą serią ale na pewno nie z twórczością autorki.

Trzecia część opowiada o latach II wojny światowej, bardzo wyrywkowo o życiu w PRL-u i lata do 1995r. Poznajemy między innymi niesamowite losy Giny Weylen, Celiny Hryć - właścicielki tytułowej cukierni, Adama Toroszyna i  pozostałych bohaterów.
W teraźniejszości natomiast dowiemy się o tajemnicy rodowego klejnotu i perypetiach miłosnych nie tylko głównej bohaterki Igi... Nie chcąc za dużo zdradzać napiszę tylko, że III część jest równie warta przeczytania co pierwsze dwie.

Moja opinia:
Książka mnie zauroczyła, zachwyciła, wzruszyła, zaciekawiła... oh tak jak mówiłam już - zakochana w niej jestem i bardzo żałuję, że to ostatnia część tej niesamowitej trylogii. Mogłabym mówić o niej w samych superlatywach bo uwielbiam książki gdzie jednocześnie obserwujemy dwie płaszczyzny czasowe. Jeden mały minus (jak dla mnie) za to, że lata PRL-u są opisane bardzo powierzchownie i właściwie z punktu widzenia jednego bohatera
Bardzo polecam.

cytat:

"Każdy musi szukać szczęścia w sobie, inni ludzie, choćby nie wiem, jak się starali, nie są w stanie nam go dać."

moja ocena:
5,5/6



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Za każdy komentarz przesyłam promienny uśmiech