Strona główna

poniedziałek, 6 października 2014

"A.B.C." Agatha Christie

Agatha Christie
"A.B.C."
Wydawnictwo Dolnośląskie
ilość stron: 182

Kolejna zagadka dla detektywa Herkulesa Poirota.
Seryjny morderca działa według klucza - zabija w porządku alfabetycznym a ofiary wydają się być przypadkowymi osobami. Bezwzględnie i nieubłagalnie opracowuje kolejne litery A...B...C... Morderca jest bardzo ostrożny i ciężko go schwytać, mimo tego, że przed każdym zabójstwem wysyła naszemu detektywowi list z dokładnymi danymi o zbrodni. Czy Herkulesowi uda się go zidentyfikować i powstrzymać przed końcem alfabetu?

Moja opinia:

Książkę jak najbardziej polecam. Bezbłędna fabuła wciąga i nie sposób oderwać się od niej do ostatniego wręcz słowa. Fantastycznie nakreślone postaci, błyskotliwość umysłu i rewelacyjna zdolność logicznego myślenia detektywa wciąż mnie fascynuje.
Zastanawiam się skąd autorka brała pomysły na te wszystkie kryminały. Rewelacja!!! Z książki na książkę detektyw i jego sprawy podobają mi się coraz bardziej....

Podczas czytania biografi autorki natrafiłam na kilka jej złotych myśli:

"Gdy piszę powieść kryminalną, niemal na każdej stronie przychodzą mi do głowy nowe pomysły. Często jeszcze w połowie książki – zmieniam mordercę…"

"Pomysły moich powieści kryminalnych znajduję zmywając. Jest to zajęcie tak głupie, że zawsze rodzi we mnie myśl o zabójstwie." ha! jest i odpowiedź na moje pytanie ;) Dobrze, że nie miała zmywarki!

"Pomysły zjawiają się w najmniej oczekiwanych momentach: idę ulicą, oglądam wystawę sklepu z kapeluszami, aż tu nagle błyska myśl: o, w ten sposób można by znakomicie zamaskować zbrodnię, nikt się nie domyśli."

moja ocena:
5/6


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Za każdy komentarz przesyłam promienny uśmiech