Strona główna

wtorek, 18 marca 2014

"IGRZYSKA ŚMIERCI" Suzanne Collins

zdjęcie pochodzi z tej strony

Suzanne Collins
"Igrzyska śmierci"
Wydawnictwo Media Rodzina
ilość stron: 352

Pierwszy tom bestsellerowej trylogii Suzanne Collins.
Jest to historia państwa Panem, które powstało na ruinach dawnej Ameryki Północnej. Państwo podzielone jest na 12 dystryktów z których co roku na tzw. dorzynkach wybiera się dwójkę nastolatków chłopaka i dziewczynę do reprezentowania dystryktu na Głodowych Igrzyskach gdzie uczestniczy stoczą walkę na śmierć i życie.
Główna bohaterką książki jest nastoletnia Katniss Everdeen. Dziewczyna po śmierci ojca mieszka z chorą matką i młodszą siostrą i jest jedyna żywicielką rodziny.
Nadchodzi czerwiec a wraz z nimi dożynki i losowanie, w którym po raz pierwszy będzie brała udział młodsza siostra Katniss.

Moja opinia:
Książka napisana jest genialnie. Akcja skonstruowana po mistrzowsku, trzyma w napięciu od pierwszej strony. Od książki trudno się oderwać i nie sposób o niej nie myśleć.
Główna bohaterka to dziewczyna piękną, odważna, rodzinna, zaradna i twardsza niż nie jeden mężczyzna bardzo mi się spodobała siła jej charakteru.
Ponadto jestem pełna uznania dla autorki, która tak realistycznie wykreowała okrutny świat jakim bez wątpienia jest Panem i ich Głodowe Igrzyska. Autorka projektując rzeczywistość Igrzysk nie poskąpiła nam szczegółów jakimi mogą być nowe nazwy roślin, zwierząt czy potraw.
Książka reklamowana jako "dla młodzieży" ale ja absolutnie się z tym nie zgadzam a nawet myślę, że powinien ją przeczytać każdy bez względu na wiek.

Tak więc życzę Wam "Wesołych Głodowych Igrzysk. I niech los zawsze wam sprzyja!"

cytat:
"- Chcę dowieść, że jestem kimś więcej niż zaledwie pionkiem w ich igrzyskach 
 - Ale nie jesteś kimś więcej. Nikt z nas nie jest. Na tym polegają igrzyska."

moja ocena:
6/6 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Za każdy komentarz przesyłam promienny uśmiech