Strona główna

poniedziałek, 24 marca 2014

"CUKIERNIA POD AMOREM. Cieślakowie" Malgorzata Gutowska - Adamczyk

Małgorzata Gutowska-Adamczyk
"Cukiernia pod Amorem. Cieślakowie"
Wydawnictwo Nasza Księgarnia
ilość stron: 472


UWAGA SPOILER!


Drugi tom słodkiej serii o Cukierni pod Amorem i perypetiach jej właścicieli jest fantastyczny!

Poznajemy dalsze losy rodu Zajezierskich oraz ciekawą rodzinę Cieślaków. Autorka opisuje nam życie na przełomie XIX i XX wieku, czasy wojny i okresu dwudziestolecia międzywojennego, nie tylko tu w Polsce ale również zaprasza nas za ocean do Ameryki gdzie barwnie opowiada o życiu polskich emigrantów. Książka pięknie opisuje trudne czasy I wojny światowej i okresu międzywojennego. Poznajmy sytuację ekonomiczną kraju od strony ludzi, którym wojna zabrała wiele dóbr. Poznamy też życie Warszawy od tej weselszej strony teatru i kabaretu, w który to "beau monde" wprowadzi nas jedna z bohaterek.
Tymczasem w teraźniejszości Iga nadal próbuje rozwikłać zagadkę pierścienia...
Zatem zapraszam w piękną podróż do Polski tuż na początek XX wieku. Będzie pięknie - obiecuję!

Moja opinia:
Zakochałam się w tej serii, w tej rodzinie i jej pokręconych losach. Jest pięknie a to przecież druga część! Rzadko kiedy udaje się aby druga część była równie wciągająca co pierwsza. A jest!
Nie muszę pisać, że przeczytałam jednym tchem a wypieki na twarzy mam do teraz.
Bardzo lubię wstawki historyczne w książkach a tu mamy ich pod dostatkiem. Nie chodzi tylko o I wojnę światową czy okres międzywojenny, poznajemy historię kabaretu oraz początków motoryzacji.
Na szczęście czeka na mnie jeszcze trzecia część "Cukierni", bo nie wyobrażam sobie pożegnania z tą trylogią i jej bohaterami.

Pamiętajmy, że od tej pory wszystkie drogi prowadzą do... Gutowa!

cytat:

"Małżeństwo nie ma nic wspólnego z miłością. To kontrakt. Miłość ma prawo skończyć się po tygodniu, z kontraktu należy się wywiązać."

moja ocena:
6/6


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Za każdy komentarz przesyłam promienny uśmiech