Strona główna

czwartek, 27 listopada 2014

"OGRÓD CIENI" Virginia C. Andrews

Virginia C. Andrews
"Ogród cieni"
wydawnictwo: "Świat Książki"
ilość stron: 333


Część pierwsza: "Kwiaty na poddaszu"
Część druga: "Płatki na wietrze"
Część trzecia: "A jeśli ciernie"
Część czwarta: "Kto wiatr sieje"

UWAGA SPOILER!

W ostatniej części sagi o Rodzinie Dollangangerów cofamy się o dobre kilka lat - poznamy początek mrocznych tajemnic rodziny. Olivia Winfield która, nie oszukujmy się - nie jest pięknością. Trochę za wysoka, trochę niezgrabna.... Nie jest jednak głupia. Ma głowę na karku i mimo tego, że zdaje sobie sprawę ze swoich niedostatków to nie przestaje marzyć o pięknej i prawdziwej miłości. Nieoczekiwanie dla niej samej i dla jej ojca jej marzenie spełniają się. Poznaje mądrego i przystojnego biznesmena Malcolma Foxworth. Niedługo później Malcolm się oświadcza a Olivia nie posiada się z radości. Niestety, krótko po ślubie życie Olivii a tym samym jej marzenia obracają się w gruz. Malcolm okazuje się despotą i tyranem a od swojej żony oczekuje jedynie tego aby dała mu dzieci i sprawnie prowadziła dom. Dziewczynie wydaje się, że już gorzej być nie może gdy nieoczekiwanie z długoletniej podróży powraca ojciec Malcolma - Gerland z młodziutką żoną Alicją.

Moja opinia:
Wiem, wiem już nigdy nie miałam wracać do rodziny Dollangangerów i do ich mrocznego świata. Nie podobały mi się trzy poprzednie części ("Kwiaty na poddaszu" nadal uważam za najlepszy tom) ale gdy siostra przyniosła mi te pozycję to po prostu nie mogłam się oprzeć. I wiecie co?? Wcale nie żałuję!! Paradoksalnie, zakończenie serii jest jej początkiem. I to jakim początkiem! Są marzenia, jest ślub, jest rozpacz, jest intryga, jest miłość i zazdrość i jeszcze masę innych uczuć i emocji. Jak książka może być nudna przy takiej obfitości? - nie może! Nie nudziłam się i czytałam naprawdę z ogromną przyjemnością. Ha! Jak to życie potrafi zweryfikować nasze zdanie. Byłam przekonana, że już nic nie uratuje sagi i historii rodziny, a tu takie miłe zaskoczenie na koniec. Jestem bardzo zadowolona i tylko trochę szkoda, że na gorąco - po zakończeniu całej serii nie sięgnęłam po "Ogród cieni" ale, lepiej późno niż wcale.
Polecam serdecznie aby się przekonać, że nikt tak naprawdę nie rodzi się zły...

cytaty:

"Ci z Was, którzy pozostali, poznają prawdziwą historię. A znając prawdę, niechże mnie osądzą, jeśli się ośmielą."

Życie, Oliwio, bardzo przypomina ogród. Ludzie to drobne nasionka pielęgnowane przez miłość, przyjaźń i troskliwość. Jeśli poświęcić im odpowiednio wiele czasu i starań, rozkwitają w wielkie kwiaty. I czasem, z marnej, dawno zapomnianej roślinki pod płotem, nieoczekiwanie wystrzelą kwiaty, które są wtedy najcenniejsze i najukochańsze.”

moja ocena:
5/6

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Za każdy komentarz przesyłam promienny uśmiech