Strona główna

czwartek, 6 listopada 2014

"PODWÓJNA CISZA" Mari Jungstedt

Mari Jungstedt
"Podwójna cisza"
Wydawnictwo: "Bellona"
ilość stron: 373

Hmmm... jest to ostatnia część sagi o komisarzu Knutasie. Już podczas czytania podejrzewałam, że musiały być jakieś wcześniejsze części ale oficjalnie dowiedziałam się o tym dopiero teraz. Kto jednak powiedział, że sagi nie można zacząć czytać od końca?

W pięknej willowej dzielnicy o nazwie "Terra Nova" mieszkają trzy rodziny. Trzy małżeństwa z dziećmi, którzy właściwie wszystko robią razem. Wyjeżdżają razem na wakacje, odbierają dzieci ze szkoły, robią zakupy, zapraszają się na obiady.
Jest początek lata i grupa przyjaciół (jak co roku) wybiera się razem na wakacje. Fantastycznie zapowiadającą się przygodę zakłóca zniknięcie najpierw Stiny a później Sama. Stina nie wróciła z przejażdżki rowerowej a Sam zaginął podczas pleneru malarskiego. Co się stało? Czy komisarzowi Knutasowi i jego zastępczyni Karinie uda się rozwikłać zagadkę tajemniczych zaginięć?

Moja opinia:
Książkę czyta się błyskawicznie. Mimo tego, że to ostatnia część to spokojnie można czytać całą sagę nie po kolei. Rewelacyjnie budowane napięcie i coraz więcej zagadek do rozwiązania w czasie śledztwa - to jest to, co dobry kryminał mieć musi. Postaci nakreślone bardzo dokładnie, dzięki czemu można chwilami zapomnieć, że to "tylko" książka.
Jak dla mnie absolutny must read tej jesieni. Polecam serdecznie każdemu miłośnikowi kryminałów i thrillerów. Ja idę szukać poprzednich części tej sagi.

moja ocena:
6/6

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Za każdy komentarz przesyłam promienny uśmiech