Strona główna

środa, 12 listopada 2014

"WCZESNE SPRAWY POIROTA" Agatha Christie

Agatha Christie
"Wczesne sprawy Poirota"
Wydawnictwo Dolnośląskie
ilość stron: 302

Książka "Wczesne sprawy Poirota" to zbiór 18 opowiadań. W każdym z opowiadań zawarta jest niebanalna treść i oczywiście fenomenalne rozwiązanie.
Zanim Poirot stał się fantastycznym i najlepszym z najlepszych detektywów, był kiedyś początkujący w swoim fachu... wiem, trudno w to uwierzyć.
Opowiadania zostały zebrane przez Kapitana Hastingsa, który je także zrelacjonował.

Moja opinia:

Jeśli chodzi o moje gusta to opowiadanie jest na końcu moich zainteresowań. Nawet takie ciekawe kryminalne opowiadania to jednak nie to co ukochałam. Tym bardziej nie przypadły mi do gustu, że są to opowiadania jak zaznaczyłam wcześniej, z początków kariery detektywa. Jasne, że fajnie jest zobaczyć początki Poirota ale jednak to nie jest to co lubię.  Opowiadania jak to opowiadania są za krótkie i nie można w pełni poznać bohaterów a ja lubię dużo opisów i jak najwięcej cech charakterystycznych postaci aby móc je sobie w pełni wyobrazić.
Mimo wszystko czytało mi się dobrze a zakończenia zaskakiwały. Warto przeczytać choćby dlatego, aby przekonać się, że słynny Poirot nie zawsze miał rację...
Na pewno nie poleciłabym tej pozycji osobom zaczynającym swą przygodę z twórczością autorki, bo mogłyby się zrazić do reszty przygód detektywa.  

moja ocena:
3,5/6

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Za każdy komentarz przesyłam promienny uśmiech