Strona główna

środa, 4 maja 2016

"PAMIĘTNIK CHRISTOPHERA" Virginia C. Andrews

Virginia C. Andrews
"Pamiętnik Chritophera. Duchy Dollangangerów"
Wydawnictwo Prószyński i S-ka
ilość stron: 368

Panie i Panowie przedstawiam KOLEJNY tom cyklu o Rodzinie Dollangangerów. Czy 6 albo nawet 7 tom powieści może wnieść do niej coś nowego??!! Szczerze wątpię.

Nastolatka Kirstin Masterwood jest córką budowlańca, którego firma została poproszona o budowę domu na zgliszczach dawnego Foxworth Hall. W ruinach zostaje odnaleziony dziennik Christophera Dollangangera z czasów ich więzienia na poddaszu. Kirtin opowiada o swoim odkryciu swojemu chłopakowi, który proponuje dziewczynie wspólne czytanie dziennika. Dziewczyna poznaje straszną historię tego miejsca i los jaki spotkał rodzeństwo. Siłą rzeczy utożsamia się z Cathy a jej chłopak z Christopherem gdyż w chwili pisania pamiętnika są niemal w jednym wieku.

Moja opinia:
Muszę powiedzieć, że wbrew mojemu negatywnemu nastawieniu przeczytałam tę książkę jednym tchem. Niesamowita lekkość pióra autorki (oraz jej spadkobierców kontynuujących serię) stwarza fantastyczny klimat, który wciąga, wciąga, wciąga i uwierzcie, nie sposób się oderwać od lektury dopóki się nie przeczyta ostatniego zdania. Paradoksalnie jednak książka nie wnosi nic nowego dla naszej wiedzy, jest to po prostu powtórzenie historii, którą dobrze znamy. Myślę, że to ta historia jest taka wciągająca, że mimo tego, iż znamy ją doskonale to nie można się oprzeć przeczytaniu tego tomu.
Odczucia mam mieszane bo jednak 6 czy 7 część jednej i tej samej historii to już lekka przesada, ale mimo wszystko czar tej historii nie pozwala przejść obojętnie obok tej książki.


moja ocena:
●●●
5/10




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Za każdy komentarz przesyłam promienny uśmiech