Strona główna

środa, 30 lipca 2014

"MIŁOŚĆ SILNIEJSZA NIŻ ŚMIERĆ" Danielle Steel

zdjęcie pochodzi z tej strony

Danielle Steel
"Miłość silniejsza niż śmierć"
Wydawnictwo "Świat Książki"
ilość stron: 399

Kolejna pozycja Pani Steel nie zaskakuje - jak zawsze jest świetna. Zawsze mnie ciekawiła historia Titanica więc tym chętniej sięgam po książki opisujące ten statek, jego rejs i samą katastrofę.

Kate i Bertram Winfieldowie wraz z 6 swoich dzieci wracają z Anglii, gdzie byli aby ogłosić zaręczyny najstarszej córki- Edwiny, do domu do San Francisco gdzie w przyszłym miesiącu ma się odbyć ślub młodych. Towarzyszy im narzeczony Edwiny - Charles. Niestety płyną Titaniciem, gdzie wkrótce góra lodowa przekreśli wszystkie ich plany. W katastrofie giną ojciec i narzeczony Edwiny oraz Kate, która mimo widma śmierci nie opuściła swojego męża. Edwina zostaje sama i musi sprostać wszystkim obowiązkom aby wypełnić obietnicę daną rodzicom.

Moja opinia:

Bardzo podoba mi się sposób w jaki Danielle Steel umieszcza bohaterów swoich powieści na pokładzie Titanica. Nie jest to typowy romans jakiego można by się było spodziewać ujrzawszy nazwisko tej autorki na okładce. Bardzo realistycznie opisane emocje pasażerów transatlantyku powodują, że książkę czyta się jednym tchem. Bardzo zgrabnie wplecione (chociaż ich mało) ciekawe fakty historyczne nie tylko dotyczące statku bo mowa też o I wojnie światowej.
Pierwsza część książki jest bardzo przewidywalna bo z chwilą usytuowania bohaterów na Titanicu to wiemy, że będzie katastrofa, śmierć, rozstanie, rozpacz.. pomimo to czytałam z zapartym tchem. Druga część chwilami przygnębia, chwilami wzrusza a chwilami daje nadzieję. Polecam dla miłośników romansów.

moja ocena:
5/6

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Za każdy komentarz przesyłam promienny uśmiech