Strona główna

wtorek, 22 lipca 2014

"ARKA ZABÓJCÓW" Asa Schwarz

zdjęcie pochodzi z tej strony

Asa Schwarz
"Arka zabójców"
Wydawnictwo: "AMBER"
ilość stron: 302

Hmmm...kolejna autorka szwedzkich kryminałów...Podobno co za dużo to nie zdrowo, ale nie zemdliło mnie o dziwo.

Młoda działaczka Greenpeace - Nova Barakel włamuje się do mieszkania prezesa dużej firmy, która znajduje się w czołówce listy "Brudnej Trzydziestki" czyli firm najbardziej zagrażającym środowisku naturalnemu. Włamuje się tam w celu wypisania protestacyjnych haseł na ścianach mieszkania. Niestety ktoś ją ubiegł - w mieszkaniu zastaje brutalnie zamordowane małżeństwo.
Niedługo po tym zdarzeniu zamordowany zostaje inny szef z czołówki "Brudnej Trzydziestki" a Nova staje się główną podejrzaną...

Moja opinia:
Książkę reklamuje się jako fenomenalne połączenie twórczości Stiega Larssona ( trylogia "Millenium") i Dana Browna (m.in. "Kod Leonarda da Vinci"). Jak dla mnie jest to przesadzone porównanie, ale nie zmienia to faktu, że książka mi się podobała. Jak dla mnie książka jest trochę za krótka i zawierająca mało ciekawych szczegółów. Szczególnie, że w książce istnieją odwołania do biblii a właściwie do Arki Noego, która według niektórych uczonych cały czas tkwi na górze Ararat. Można było o wiele bardziej rozbudować ten wątek bo jest niezmiernie ciekawy.
Bardzo irytował mnie fakt, że do końca nie wiedziałam czy lista firm najbardziej zagrażającym środowisko to "Brudna Trzydziestka" czy "Brudna Trzynastka" gdyż książka podaje oba terminy równocześnie. Dopiero po zasięgnięciu rady "Wujka Google" dowiedziałam się o "Brudnej Trzydziestce". Jednakże te minusy nie zraziły mnie i jeśli będę miała okazję to sięgnę po kolejne powieści tej autorki.

moja ocena:
4/6

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Za każdy komentarz przesyłam promienny uśmiech