Strona główna

wtorek, 15 lipca 2014

"MORDERSTWO W ORIENT EXPRESSIE" Agatha Christie


Agatha Christie
"Morderstwo w Orient Expressie"
Wydawnictwo Dolnośląskie
ilość stron: 262


Nie wiem od czego zacząć, czy od wstydu czy od szoku? Wstyd wiąże się z faktem, że jest to moja pierwsza przygoda z twórczością Pani Christie. Nawet nie wiem jak to się stało, że nigdy nie zdarzyła się sposobność do przeczytania jej książek. Jak się okazuje błąd niewybaczalny! A szok to bardzo miła niespodzianka dla mojego portfela, za książkę zapłaciłam nie mniej nie więcej tylko 6,99! Lubię takie promocje ;)

Detektyw Herkules Poirot wraca do Europy z Azji gdzie rozwiązywał zagadkę kryminalną. W pociągu, którym podróżuje dochodzi do morderstwa jednego z pasażerów. Wszyscy pasażerowie są zatem podejrzani. Detektyw rozpoczyna śledztwo a sprawa nie należy do najłatwiejszych ze względu na liczbę podejrzanych osób.

Moja opinia:
Rewelacja! Naprawdę warta polecenia książka. Bardzo podoba mi się postać detektywa, który wykazuje się dużym sprytem i fascynującą umiejętnością łączenia faktów. Pani Christie w mistrzowski sposób opisała każdego z pasażerów. Mimo tego, że jest ich wielu to każdy jest tak dokładnie nakreślony, iż nie sposób się pogubić. Na pewno obejrzę film nakręcony na podstawie tego kryminału i chyba nie muszę dodawać, że na 100% sięgnę po następne pozycje mistrzyni światowego kryminału.

cytat:

"Niemożliwe nie może się zdarzyć, wobec tego pozornie niemożliwe musi być możliwe."

moja ocena:
5,5/6

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Za każdy komentarz przesyłam promienny uśmiech