Strona główna

niedziela, 23 lutego 2014

"AŻ GNIEW TWÓJ PRZEMINIE" Åsa Larsson

 zdjęcie pochodzi z tej strony  

Åsa Larsson
"Aż gniew twój przeminie"
Wydawnictwo Literackie
 ilość stron: 348
 
Pierwsza opinia bardzo na świeżo - właśnie skończyłam czytać i.... nie wiem co napisać. Chciałabym się rozpływać nad geniuszem kolejnej szwedzkiej autorki tak popularnych ostatnio skandynawskich kryminałów. Chciałabym ale nie mogę.

Ze skutej lodem rzeki wyłowiono ciało osiemnastoletniej Wilmy Persson. Dziewczyna i jej chłopak zaginęli kilka miesięcy wcześniej. Wyszli z domu ze sprzętem do nurkowania i zniknęli bez śladu. Policjanci sa przekonani, że utonęli w wyniku wypadku.
Tymczasem prokuratorce z pobliskiej Kiruny, Rebece Martinsson, śni się Wilma. Mówi jej, że została zamordowana. Gdy oględziny ciała dziewczyny potwierdzają taką możliwość, komisarz Anna Maria Mella w porozumieniu z prokuratorką rozpoczyna śledztwo.
W miarę postępu dochodzenia mieszkańcy wsi wpadają w popłoch. Komuś zależy, żeby policja odstąpiła od sprawy. W niewyjaśnionych okolicznościach umiera świadek, który może coś wiedzieć o zaginionych...
W tajemniczy sposób w śledztwie pomaga Wilma. Rebeka jest coraz bliżej mordercy i znowu musi się mieć na baczności...
Opis pochodzi z książki

Moja opinia:

Po genialnej trylogii "Millenium" Stiega Larssona i niesamowitej sadze Camilli Läckberg myślałam, że oto znalazłam kolejną fantastyczną serię kryminałów.
Niestety po lekturze czuję niedosyt.
Nie lubię gdy czytelnik jako pierwszy dowiaduje się kto jest mordercą i jest zmuszony śledzić niezdarne bądź co bądź śledztwo policji. Za mało a właściwie brak jakichkolwiek zwrotów akcji czynią książkę mało atrakcyjną.
Pora na plusy:
Książka napisana jest prostym językiem a w fabułę sprawnie wplecione są ciekawe wydarzenia historyczne.
Ponadto bardzo spodobał mi się zabieg wprowadzenia ducha zmarłej Wilmy w fabułę (lubię takie metafizyczne wstawki) niestety całość mnie nie porwała.
Mam kolejną część tej serii "W ofierze molochowi" ale czy do niej sięgnę to czas pokaże.

cytat:

" - Mówiliśmy: sprawdźcie parę samochodów na polskich rejestracjach to w mig znajdziecie skradzione rzeczy."

moja ocena:
3/6

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Za każdy komentarz przesyłam promienny uśmiech