Strona główna

poniedziałek, 5 października 2015

"ZOSTAŃ JEŚLI KOCHASZ" Gayle Forman

Gayle Forman
"Zostań jeśli kochasz"
Wydawnictwo: "Nasza Księgarnia"
ilość stron: 247

Mia ma wszystko. Kochającą rodzinę, wspaniałego chłopaka, oddaną przyjaciółkę, pasję z którą wiąże przyszłość i co najważniejsze - całe życie przed sobą. Życie jest piękne a przyszłość rysuje się w przepięknych barwach. Pewnego, słonecznego dnia Mia wraz z rodziną wybiera się na obiad do znajomych, niestety tragiczny wypadek samochodowy pokrzyżuje im plany.
W jednej chwili życie Mii rozpada się na tysiące kawałków. Dziewczyna ląduje w szpitalu w stanie krytycznym. Trwa w zawieszeniu między życiem a śmiercią... co wybierze?

Moja opinia:

Nie wiem co mam myśleć o tej książce, o historii w niej opisanej. Bez wątpienia tragiczny wypadek zniszczył życie dziewczyny i nie dziwię się, że rozważa śmierć jako jedno z najlepszych wyjść w tej sytuacji. Mimo wszystko nie oczarowała i nie wzruszyła mnie ta historia. Wstrząsnęła, to na pewno, bo ja nie wyobrażam sobie takiej sytuacji, ale nie jest to powieść wybitna, która zostaje w pamięci na długo.
Muszę jednak przyznać autorce, że udało jej się napisać powieść o nastolatce bez tego powszechnego kiczu. Ta nastolatka jest zupełnie inna, ma zupełnie inne problemy i nie jest to powieść typowo dla młodzieży. Książka zdecydowanie gra na emocjach i wzbudza ich co nie miara.
Spotkałam się z wieloma pozytywnymi recenzjami, ludzie wręcz się nią zachwycali jednak nie ja. Mimo tego, że książkę przeczytałam w kilka zaledwie godzin, muszę przyznać, że nie jest w moim typie.

cytat:

"Jeśli zostaniesz zrobię dla ciebie wszystko... Jeżeli każesz odejść, odejdę...
Mogę cię stracić w taki sposób, jeśli nie stracę cię dzisiaj.
Pozwolę ci odejść. Jeśli zostaniesz"


moja ocena:
●●●○○
3/10

Nareszcie jest całość :)

nowa fryzura cieszy zawsze tak samo :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Za każdy komentarz przesyłam promienny uśmiech