Strona główna

piątek, 20 czerwca 2014

"BEZ MOJEJ ZGODY" Jodi Picoult

zdjęcie pochodzi z tej strony

Jodi Picoult
"Bez mojej zgody"
Wydawnictwo: "Prószyński i S-ka"
ilość stron: 464

Jest to moje drugie spotkanie z twórczością Jodi Picoult i muszę przyznać, że coraz bardziej mi się podobają jej książki.

Anna została poczęta metodą in vitro. Jej życie zostało zaplanowane w szczegółach już przed poczęciem. Rodzice "zamówili" Annę w celu ratowania jej starszej siostry Kate, umierającej na białaczkę. Od początku życia dziewczynka poddawana jest różnym zabiegom pobierania narządów dla siostry. Nigdy się nie skarżyła na swój los. Chociaż jest zdrowa -  jej życie to niekończące się pasmo zabiegów, szpitali, badań... Teraz po 13 latach musi oddać siostrze nerkę gdyż jest to przeszczep ostatniego ratunku dla Kate. Dziewczynka buntuje się i pozywa rodziców do sądu aby usamodzielnić się w kwestii zabiegów medycznych.

Moja opinia:
Porywająca, wzruszająca, zaskakująca, dająca do myślenia, niesamowita... Nie można obok takiej historii przejść obojętnie. Porusza do głębi. Przeczytałam ją bardzo szybko bo chciałam się dowiedzieć jak taka historia może się zakończyć... Czy jest w ogóle możliwe dobre zakończenie w takiej sytuacji gdzie obie strony są pokrzywdzone i niezależnie od wyboru Anny coś nie będzie grało...?  Książka porusza bardzo trudne tematy jakimi bez wątpienia jest śmiertelna choroba Kate i rozdarcie Anny, która czuje się wykorzystywana od początku życia.
Serdecznie polecam bo książka warta jest każdej sekundy spędzonej z nią.

cytat:

" Możliwe, że zbłądziliśmy, ale wolę zabłądzić z tobą, niż z innym dojść do celu." 

" Nie wierz w bieg słońca przez firmament;
Nie wierz w żar gwiazd, co w niebie stoją;
Nie wierz w prawdziwość prawdy samej;
Lecz wierz bez reszty w miłość moją. "

William Shakespeare "Hamlet"

moja ocena:
Po serii takich prostych, łatwych i przyjemnych lektur jakie ostatnio czytałam nie sposób umieścić w tej samej skali tej książki.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Za każdy komentarz przesyłam promienny uśmiech