Strona główna

wtorek, 10 czerwca 2014

"WIECZOREM W PARYŻU" Nicolas Barreau

zdjęcie pochodzi z tej strony

Nicolas Barreau
"Wieczorem w Paryżu"
Wydawnictwo: "Bukowy Las"
ilość stron: 282

Alain Bonnard jest romantykiem i wierzy w prawdziwą miłość, na którą cierpliwie czeka. Na co dzień jest właścicielem małego studyjnego kina. Kino odziedziczone po jego wuju nie cieszy się zbytnią popularnością w dobie ogromnych multipleksów, lecz ma kilku wiernych gości. Wśród stałych bywalców kina jest tajemnicza kobieta w czerwonym płaszczu, która całkowicie zawróciła w głowie Alainowi. Kobieta przychodzi do kina co środę i zawsze siada w siedemnastym rzędzie. W końcu  mężczyzna zaprasza swoją wybrankę na kolację. Tak oto powinna zaczynać się najpiękniejsza historia miłosna świata...
"Niestety" znany amerykański reżyser Allan Wood zainteresowany jest małym studyjnym kinem Alaina, w którym chce nakręcić zdjęcia do jego najnowszego filmu "Czułe wspomnienia o Paryżu". Nagle kino i sam Alain znajdują się w centrum zainteresowania dziennikarzy, prasy i paparazzzi a do jego kina zaczynają napływać tłumy. W tym czasie kobieta w czerwonym płaszczu znika, Alain wyrusza na poszukiwania ukochanej znając jedynie jej imię...

Moja opinia:

Fantastyczna lektura, odpowiednia na piękny słoneczny dzień. Czyta się lekko, szybko i przyjemnie. Przewrotna (ale nie szybka) i wciągająca akcja towarzyszą nam na każdej stronie książki. Bardzo podoba mi się zabieg wplątania w akcję książki bohatera imieniem Allan Wood, który z opisu (i nie tylko z opisu) jest uderzająco podobny do pewnego popularnego amerykańskiego reżysera... Tak na marginesie to bardzo chętnie obejrzałabym film wyreżyserowany przez tegoż reżysera na podstawie tej książki. ;)
Paryż od zawsze zajmuje w moim sercu szczególne miejsce. Jestem tym miastem oczarowana. Dzięki mojemu ponad rocznemu pobytowi w tym pięknym kraju jakim jest Francja zdołałam na własne oczy zobaczyć i przejść się uliczkami i mostami o których mowa w książce, dzięki czemu książka wydaje mi się taka piękna a opisy takie realne i żywe.
Polecam i na pewno sięgnę po inne książki tego autora.

cytaty:


" Najszczęśliwsze chwile to te, na które się czeka."

 "Na koniec wszystko będzie dobrze. A jeżeli nie będzie dobrze, to znaczy, że jeszcze nie koniec."


moja ocena:
6/6

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Za każdy komentarz przesyłam promienny uśmiech