Strona główna

piątek, 2 grudnia 2016

"DWIE KRÓLOWE" Philippa Gregory

Philippa Gregory
"Dwie królowe"
Wydawnictwo "Książnica"
ilość stron: 544

Tom III Cyklu Tudorowskiego.

No taka już jestem, jak zaczęłam to nie popuszczę :)

Trzeci tom opowiada historię (właściwie trzech, a nie dwóch jak sugeruje tytuł) kobiet na dworze króla Henryka VIII - Anny Kliwijskiej, Katarzyny Howard i Jane Boleyn.
Dwór Henryka VIII codziennie nastawiony jest na zmienne nastroje władcy. Dający się we znaki, starzejący się i coraz bardziej schorowany król ma tylko jednego syna dlatego też poszukuje nowej żony. W pierwszej kolejności koronę na głowę wkłada Anna Kliwijska, która nareszcie może wyrwać się ze swojego domu. Dwór, życie towarzyskie i blichtr w pierwszej kolejności olśnią nową królową Anglii jednakże rzeczywistość, która nie jest już tak kolorowa dopadnie ją prędzej niż myśli.

Moja opinia:

Niestety muszę zacząć od minusu. Autorka w tej książce zaproponowała trzyosobowy typ narracji. Każda z osób (Anna, Katarzyna i Jane) opowiadają te same wydarzenia z własnej perspektywy. Jak dla mnie jest to meczące i z początku trudno mi się czytało tą historię. Jeśli już jesteśmy przy minusach to szkoda, że autorka nie poświęciła więcej fabuły na wyjaśnienie późniejszego życia Anny Kliwijskiej. Bardzo mnie interesowała co się z nią stało. Moja niezawodna mamusia wszystko mi opowiedziała.
Minusów to by było chyba na tyle bo historia w dalszym ciągu jest niezmiernie interesująca. Wartka akcja ukazuje jeszcze więcej spisków, intryg a do tego dochodzą trzy kobiety za którymi stają ich rodziny. Autorka w rewelacyjny jak dla mnie sposób przedstawiła rozkapryszonego władcę jakim się staje Henryk VIII u schyłku swego panowania. Polecam serdecznie!


moja ocena:
●●●●●●●●
8/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Za każdy komentarz przesyłam promienny uśmiech