Strona główna

poniedziałek, 26 września 2016

"DOM SIÓSTR" Charlotte Link

Charlotte Link
"Dom sióstr"
Wydawnictwo "Świat Książki"
ilość stron: 640

Barbara i Ralph Amberg są małżeństwem. Niestety w ich małżeństwie nie dzieje się najlepiej i dlatego też Barabara postanawia zrobić niespodziankę mężowi na jego urodziny - wyjazd bożonarodzeniowy do Yorkshire. Wyjazd ten ma być także ostatnia próbą ratowania małżeństwa. Westhill House to posiadłość, w której małżeństwo ma spędzić białe święta Bożego Narodzenia. Niestety już od pierwszych chwil wszystko się sypie a dom zostaje odcięty od świata przez śnieżycę. Małżeństwo nie ma wystarczających zapasów żywności dlatego też Barbara myszkuje po domu i przypadkowo natrafia na zapiski byłej właścicielki domu Frances Gray. Lektura notatek sprawia, że niezwykła historia sprzed pięćdziesięciu lat ożywa w duszy Barbara i zmusza ją do gruntownych przemyśleń i podjęcia ważnych decyzji życiowych.

Moja opinia:

Widząc nazwisko Link na okładce książki od razu leci mi ślinka na wyśmienity kryminał, niestety nie tym razem. Jest to pasjonująca powieść, opowiadająca losy pewnej rodziny sięgające drugiej wojny światowej. Przez ponad 600 stron podczas lektury towarzyszy nam przede wszystkim zniecierpliwienie. Książka aż pali w rękach i nie można się doczekać ciągu dalszego gdyż losy Frances Gray są doprawdy pasjonujące. Wspaniale nakreślone postaci a przede wszystkim główna postać Frances, która od razu przypadła mi do gustu. Troszkę się zawiodłam bo nastawiłam się na kryminał (sama nie wiem dlaczego), pozycja jest naprawdę dobra i zła na siebie jestem za to swoje nastawienie.
Książka odważnie porusza trudne tematy jakimi są tematy obu wojen światowych. Uwielbiam książki z wyraźnym tłem historycznym. O ile historia I i II wojny światowej nie jest mi obca o tyle zaciekawił mnie niezmiernie wątek opowiadający o walce kobiet o równouprawnienie. Pięknie opowiedziana walka jaką stoczyły kobiety, może nie na froncie ale równie ważna.
W tej książce jest wszystko! Jest miłość, fascynacja, obsesja, tragedia, szczęście, rozstania, walka, wojna.... Nawet nieśmiały wątek kryminalny się pojawia, ale według mnie jest to najsłabsze ogniwo całej powieści.
Książka jak najbardziej zasługuje na polecenie.


moja ocena:
●●●●●●
7/10


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Za każdy komentarz przesyłam promienny uśmiech