Strona główna

poniedziałek, 12 września 2016

"BŁĄD W ZEZNANIACH" Sophie Hannah

Sophie Hannah
"Błąd w zeznaniach"
Wydawnictwo Literackie
ilość stron: 464


Po bardzo długiej nieobecności usprawiedliwionej sprawami zdrowotnymi wracam i czym prędzej zabieram się za nadrabianie zaległości. Trzeba przyznać, że troszkę się tego nazbierało ale jest czas, są chęci więc do dzieła!

To już moje trzecie spotkanie z twórczością tej autorki i muszę przyznać, że najlepsze! Jestem bardzo zadowolona!

Damon Blundy to kontrowersyjny publicysta, który swoimi felietonami sprawia, że ludzie go albo kochają albo nienawidzą. Niestety zdecydowanie więcej jest tych drugich! Oprócz tego, że kontrowersyjny to Damon jest bardzo przystojny, inteligentny, potrafi być czarujący i jest żonaty z kobietą, której nie kocha.
Sąsiadką Damona jest Nicki Clements, która sprowadziła się z rodziną do Spilling całkiem niedawno. Nicki jest matką, żoną i taką typową panią domu, która ma swoje problemy i małe sekrety.
1 lipca 2013r. zostają znalezione zwłoki mężczyzny a ofiarą jest Damon Blundy. Mężczyzna został zamordowany za pomocą noża, morderca pozostawił na ścianie zagadkowy napis a w skrzynce mailowej ofiary .... swoje zdjęcie... Zapowiada się ciężkie śledztwo tym bardziej, że nie ma żadnych tropów, no może oprócz pewnego srebrnego audi krążącego wokół miejsca zbrodni.

Moja opinia:

Jestem zwolenniczką kryminałów, uwielbiam je i pochłaniam w ogromnych ilościach. Ta książka okazała się bardzo dobrym przykładem tego gatunku.
Fabuła bardzo ciekawa i intrygująca. Podczas czytania odkrywamy coraz to nowe emocje towarzyszące lekturze a są to przede wszystkim ciekawość, lekki niepokój, zainteresowanie i poddenerwowanie. Autorka w mistrzowski sposób opanowała sztukę wodzenia za nos czytelnika co rzeczywiście może być denerwujące ale mnie nie przeszkadzało w ogóle a wręcz przeciwnie, uważam, że książka dzięki temu jest ciekawsza i bardziej trzyma w napięciu.
Na uwagę oprócz fabuły oczywiście zasługują bohaterowie ponieważ ci są nakreśleni rewelacyjnie. Każda osoba jest tak realna, ze swoimi wszystkimi dziwactwami, przyzwyczajeniami, wadami i zaletami że aż trudno uwierzyć iż to "tylko" literacka fikcja. Tak jak każdy, i ja mam swoich faworytów wśród bohaterów a jest nim bez wątpienia super duet policjantów Simon i Charlie, którzy tworzą parę zawodowo jak i prywatnie.
Książkę pochłonęłam w całości bardzo szybko i wcale a wcale się nie nudziłam. Oczywiście, pozycja ta, ma kilka minusów ale nie warto o nich wspominać aby niepotrzebnie nie zniechęcić czytelnika bo na prawdę warto sięgnąć po ten kryminał. Każdy miłośnik tego gatunku znajdzie tu coś dla siebie i będzie zadowolony tak jak ja jestem.


moja ocena:
●●●
8/10


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Za każdy komentarz przesyłam promienny uśmiech