Strona główna

środa, 14 września 2016

"CZŁOWIEK NIETOPERZ" Jo Nesbo

Jo Nesbo
"Człowiek nietoperz"
"Wydawnictwo Dolnośląskie"
ilość stron: 341

Było to moje pierwsze spotkanie z twórczością wybitnego, jak słyszałam, Jo Nesbo i póki co ostatnie. Zupełnie nie moje klimaty.

Harry Hole to norweski policjant, który chwilowo przebywa na obczyźnie. Przyjechał do Sydney aby wyjaśnić sprawę zagadkowego morderstwa swojej rodaczki Inger Holter. Badając sprawę zabójstwa policjant współpracuje ze swoim miejscowym kolegą po fachu Andrew Kensingtonem.
Hole podczas śledztwa trafia w mroczne miejsca Sydney gdzie aż roi się od podejrzanych lokali, handlarzy narkotyków czy panien lekkich obyczajów. Czy uda mu się na czas rozwiązać zagadkę śmierci dziewczyny?

Moja opinia:

Tak jak wspominałam na początku - książka absolutnie nie trafiła w moje gusta. Jest to kryminał, który ma wszystko to, co powinien mieć dobry przedstawiciel tego gatunku. Jest ofiara, jest tajemniczy morderca, pełne napięcia śledztwo, jest wreszcie policjant, który jest dobrym policjantem, mamy też wątek, który ukazuje nam życie prywatne Harrego. To wszystko jest ale jak dla mnie ta cała otoczka, klimat tej książki jest zbyt mroczny, ciemny, brudny...
Jedynym mocnym punktem powieści jest właśnie główny bohater czyli  Harry Hole. Jest to postać nad którą autor musiał trochę pomyśleć, gdyż nie wydaje się być sztampowy, bezbarwny czy przesadnie charakterystyczny, Jest taki jaki być powinien w każdym calu i nic bym w nim nie zmieniała.
Po opiniach o kryminałach Pana Nesbo żałuję, że zaczęłam właśnie od tej pozycji. Podobno jest najsłabsza. Nie będę ukrywać, że się zraziłam a szkoda bo Hole jest naprawdę intrygującą postacią i z chęcią poznałabym jego dalsze losy. Niestety na razie daje sobie spokój.

moja ocena:
●●●
3/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Za każdy komentarz przesyłam promienny uśmiech