Strona główna

wtorek, 25 sierpnia 2015

"DRUGIE SPOJRZENIE" Jodi Picoult

Jodi Picoult
"Drugie spojrzenie"
Wydawnictwo: "Prószyński i S-ka"
ilość stron: 503

Comtosook, Vermont, Stany Zjednoczone. Firma deweloperska nabywa kawałek ziemi, na której chce zbudować galerię handlową. Miejscowi Indianie Abenaki jednak się temu sprzeciwiają argumentując, iż jest to miejsce pochówku ich przodków. Mimo gorących protestów Indian rozpoczyna się budowa. W tym samym czasie w miasteczku zaczynają dziać się dziwne rzeczy: z nieba spadają płatki róż, wszędzie czuć zapach owoców leśnych a nawet ziemia zaczyna zamarzać - w środku lata. Te dziwne zdarzenia wydają się być zemstą za naruszenie świętego miejsca pochówku.
Przedsiębiorca, który buduje, a właściwie usiłuje budować galerię handlową najmuje Rossa Wakemana, który sześć lat temu stracił narzeczoną w wypadku samochodowym i od tamtej pory za wszelką cenę chce udowodnić istnienie duchów, aby zbadał czy rzeczywiście ten teren jest nawiedzony. 

Moja opinia:

WOW. Prawdę powiedziawszy to nie spodziewałam się po Jodi Picoult takiej tematyki. Jestem bardzo mile zaskoczona bo bardzo lubię takie nadprzyrodzone, niewyjaśnione zjawiska.  
Cenię sobie tę autorkę za to w jaki sposób podchodzi do każdego tematu. Po książce widać ogrom pracy włożony w dokładne zagłębienie się w temat. Cieszę się, że jeszcze wiele jej książek przede mną.
Wspaniale nakreślone postaci to myślę znak rozpoznawczy Pani Picoult. Bardzo lubię zapoznawać się z nowymi bohaterami tym bardziej, że każdy z nich ma swoją historię, swój bagaż doświadczeń, emocje i swoją niepowtarzalną energię. Lubię powieści, w których musimy cofnąć się jakiś czas (w tym przypadku aż 70 lat) aby poznać dokładnie daną historię. Mnogość bohaterów czyni powieść jeszcze bardziej interesującą i gwarantuje dreszczyk emocji przy zakończeniu gdy już nareszcie wiemy wszystko kto z kim a kto nie :)
Ponadto książka porusza trudne tematy jakimi bez wątpienia są nauki zwane eugeniką i genetyką. Pani Jodi pokazuje (z resztą nie tylko ona, ale nasza historia także a właściwie przede wszystkim), że eugenika w nieodpowiednich rękach potrafi stać się bardzo niebezpiecznym narzędziem zbrodni. Bardzo podoba mi się to, że autorka wplotła w fabułę osobę, która nie jest wymysłem jej wyobraźni - jest jak najbardziej prawdziwa. Henry F. Perkins bo o nim mowa - to on jest odpowiedzialny w głównej mierze za to, że ustawa o sterylizacji z 1931 roku została uchwalona. Według niego sterylizacja to klucz do tego aby oczyścić społeczeństwo z osób, które są hmmm... problematyczne, czyli osoby chore umysłowo, mordercy, złodzieje, gwałciciele etc. Jak dobrze wiemy Hitlerowcy wykorzystali eugenikę do swojej akcji "czystości rasowej" a co z tego wynikło już nikomu pisać i przypominać nie trzeba.
Reasumując książka jest rewelacyjna a autorka pokazała, że żaden temat jej nie straszny. POLECAM!

cytaty:

"Miłość to skok z wysokiej skały w zaufaniu, że ta druga osoba czeka na dole, żeby cię złapać. "

moja ocena:
8/10 

Przedstawiam członka naszej rodziny - kocia mojej mamusi TYSIA :)
Niech Was nie zwiedzie mój młody wygląd, mam już 9 lat :)

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Za każdy komentarz przesyłam promienny uśmiech